Google Website Translator Gadget

tisdag 24 maj 2011

Sin city

Guten morgen denna strålande och galet varma dag!
Idag är det tisdag och jag började dagen med äggamacka och lite kaffe medans jag läste Prague Monitor som bjöd på två spännande artiklar idag, en som handlade om alla swingersklubbar som poppat upp i Prag och en annan som handlade om hur fastighetsägare i Prag hyr ut lägenheter per timme till kärlekstörstande par som "av någon anledning inte kan träffas i sina egna hem". Jag brukar lite skämtsamt kalla Prag för Sin City av många anledningar; Här finns fler barer/pubar än någon annan stad i Europa, fullt av dygnet runt öppna spelhålor, strippklubbar, "bastuklubbar" och rena bordeller med allt som det för med sig, t.ex droger. Men framför allt förtjänar Prag namnet Sin City på grund av Tjeckernas inställning till otrohet. Man kan bara spekulera i varför Tjeckerna helt verkar sakna sans och moral när det kommer till otrohet, det är mer regel än undantag att bedra sin partner och det är inget som det hycklas med. Vilket så klart är väldigt tufft för många av de stackars gossar som flyttar hit på grund av att de kärat ner sig i någon vacker Tjeckiska som sedan bedrar dem och krossar deras hjärta. Att tjejer flyttar hit på grund av att de träffat en Tjeckisk kille har jag aldrig hört talas om, vilket säkert hänger ihop med att de Tjeckiska männen i allmänhet inte är särskilt tilldragande varken utseendemässigt (hockeyfrillan är fortfarande inne här) eller personlighetsmässigt (många Tjecker har en väldigt old fashioned kvinnosyn), undantag finns dock givetvis. Men misstolka mig inte nu, Prag är fortfarande den vackraste, bästa, underbaraste staden jag vet och det är just på grund av dessa små skavanker som jag älskar den! Det är ju just det som är charmen med Prag.

Inga kommentarer: