Google Website Translator Gadget

måndag 30 maj 2011

Första dagen på resten av mitt liv...

Idag är en konstig dag. Idag är första dagen jag är mammaledig. Smaka på det ordet; mammaledig. Det är skitkonstigt. Det är ju framför allt konstigt för jag sitter här helt ensam, ingen bebis att ta hand om utan bara jag, utan att ens vara mamma! Men det konstigaste är så klart att vilken dag som helst så sitter jag inte här och sippar kaffe i min lugna ensamhet utan då är faktiskt en liten bebis att ta hand om. En liten ninja som jag är mamma till.
Det känns lite grann som en tankevurpa, eller nej det gör det ju inte, men jag vet bara inte hur jag ska förklara det. Det känns overkligt fast jag på samma gång känner mig helt förberedd för det. Märkligt är det i alla fall.

Som sagt, här sitter jag och softar med lite kaffe och bara är ledig. Jag vet inte riktigt om jag gillar det. Jag blir mer stressad av att vara ledig än av att jobba. Jag tror att det är för att känner att jag borde göra så himla mycket för att verkligen ta vara på min lediga tid men i stället gör jag inte ett skit och blir bara stressad och obekväm. Jag hör ju själv hur korkat det är men det kvittar. Jag kanske vänjer mig? Hoppas det.

1 kommentar:

LisaOlson sa...

hade varit så skönt om man kunde ta sig en sup för att lugna ner sig, men det gör man ju självklart inte.
Att ta det lugnt i både kropp och själ är en egenskap få förunnat. Speciellt när man är höggravid. Har aldrig haft så mycket att göra och tänka på i hela mitt liv. Sova kan jag iaf, så det är det enda rådet jag kan ge. Sov :-)