Google Website Translator Gadget

onsdag 25 maj 2011

Jobbet

Min "anställningssituation" kan verka lite förvirrad kanske, jag jobbar för Texas Instruments men är anställd av ICON communications så alla personalfrågor och sånt hanteras av ICON medans alla övriga frågor hanteras av Texas Instruments. Kort sagt kan man säga att det är väldigt sällan jag har något med ICON att göra. Idag fick jag i alla fall ett mail från Jennifer som är personalansvarig, hon undrade om jag kunde titta in på en snabb "chat" så det gjorde jag.
Det visade sig att de ville köra en kort kampanj i Sverige, helt enkelt de har 250 kontakter på olika företag i bioindustrin och kampanjen går ut på att bara ringa dem och ställa 3 stycken frågor. Nu hade de stora problem att hitta svensktalande och undrade om jag kunde tänka mig att göra detta. Jag går ju på mammaledighet från mitt jobb på fredag men denna kampanjen är inget som behöver göras på heltid (det är ju bara 250 kontakter) utan jag kan själv bestämma om jag vill jobba några timmar om dagen och göra det. Jag har varken sagt ja eller nej ännu men kanske är det en bra idé? Jag nojar mig ju lite för att jag ska bli uttråkad av att gå och dra i (cirka) 4 veckor så detta kanske blir "lagom" sysselsättning för mig? Vad tror ni? Det ger ju givetvis också mer pengar om jag jobbar än om jag går hemma. Hmm.....

3 kommentarer:

Maminka sa...

Min spontana reaktion är....klart du ska göra det, fyra veckor för dig utan något planerat kommer säkert att ge dig "myror i byxorna".
MEN,MEN tänk på att du inte har haft någon riktig sommarsemester på flera år!! Massor me kramisar

Miranda sa...

Ja det är sant... Nu sa min chef dessutom att de ännu inte hittat ersättare för mig så om jag har lust att jobba lite kan jag jobba flexibelt på mitt vanliga jobb oxå. Komma och gå som jag vill alltså. Det låter ju inte så dumt.

Kraaaaamar från oss <3

Sabrina sa...

Jag tycker att du ska göra det du känner för... lite extra penagr är aldrig fel :) och jaa att vara ledig är heller inte fel... vad säger ditt samvete ? din magkänsla ? Följe den älsklaing!!!!!!!!!!!