Google Website Translator Gadget

torsdag 19 maj 2011

Beviset på att Sverige är mer absurd-byråkratiskt än Tjeckien

Häromdagen skrev jag ett inlägg om att jag kommit på att det finns ett område där Tjeckien faktiskt är tusen gånger smidigare än Sverige, ni kan läsa inlägget här om ni vill.

Lisa, som skriver bloggen Mina jag och bebisen, har skrivit ett inlägg här just om hur "smidigt" det är att stångas med Försäkringskassan i Sverige. Lisa ska för övrigt ha bebis nästan samtidigt som jag, den 29:e juni :)

2 kommentarer:

Sabrina sa...

När det gäller det med skatteverket och hinderprövningen så håller jag inte med vi fick vår klar och i handen på 1,5 h :) så där har du råkat fel ut :( men resten verkar absurt!!! Helt jävla sjukt!!!! Idioter!!!!!

Lisa Olson sa...

Ja det känns verkligen helt absurt och att det ska vara så krångligt just när man är gravid känns verkligen inte rättvist.
Men hur kunde du få hindersprövningen i handen på 1,5 timme? 5-6 dagar sa hon till mig, minst.