Google Website Translator Gadget

lördag 7 maj 2011

Den bruna maten

I min misär, där jag inte lämnat lägenheten på så lång tid att jag inte ens minns var ytterdörren är, (och nej, det blev ingen dusch igår men idag looovar jag att göra det) så har jag roat mig med sedvanliga saker som att titta på TV, sova, se film, läsa, sova och smurfa på datorn. Det sistnämda har resulterat i att jag hittat en helt fantastisk blogg som jag måste tipsa er om, www.denbrunamaten.se. Bloggen handlar om en familj som har den goda smaken att testlaga en massa recept från gamla 70-tals kokböcker, vartefter dessa betygssätts. Nu var jag själv inte född på 70-talet men jag minns så väl alla dessa receptkort och kokböcker där allting är brunt (alla som har digitalkamera vet att om man väljer det sepiabruna filtret så får allt ett lite "gammaldags" brunaktigt skimmer och det är precis så all maten ser ut) och de mest märkliga ingredienser har smugit sig in i recepten för att göra dem "lite exotiska". Ni bara måste kolla in den här bloggen, den har roat mig i många timmar den här veckan. Klicka alltså HÄR för att komma till deras blogg. Håll till godo :)

Mums mums!!
 
 

Inga kommentarer: