Google Website Translator Gadget

torsdag 12 maj 2011

God morgon

Morrn morrn på er! Jag vaknade precis efter min middagslur här på en av våra kontorssoffor. Jag sov ganska dåligt inatt, allt skräp i bröstkorgen börjar lossna nu (mysigt va?) så när jag ligger ner rossar det hela tiden. Då är det tur att man kan vila lite på jobbet :)
I vilket fall som helst är det skönt att vara tillbaka men det är nog bra att jag börjar lugnt med att jobba två dagar och sen helg, det känns i kroppen att jag varit sjuk ganska länge.

På tal om nåt helt annat; Jag och Russell kör idag en intensiv mailbombning. Anledningen är att vi vill komma nån vart i namnfrågan, vilket inte är helt lätt med tanke på att jag vill att namnet ska fungera på engelska, svenska och tjeckiska (med fungera menar jag att det också ska låta mer eller mindre likadant på alla tre språken) och eftersom Russell inte pratar svenska så har han ingen som helst uppfattning om svenskt uttal. Det resulterar i att han bara kastar ur sig en mängd namn, gärna skottska, som inte alls går att säga på svenska och ibland knappt ens engelska, haha! För några månader sen när vi började den här diskussionen så sa jag "aaahh, vi kommer aldrig att komma överens om ett namn" och Russell svarade då att "joooooodå, det kommer bli SÅÅÅÅ enkelt". Mmm. Visst. Skitlätt.

Inga kommentarer: