Google Website Translator Gadget

torsdag 12 maj 2011

Mer namnprat

Bara för att förtydliga lite, jag för egen del bryr mig inte så mycket om att ha ett namn på ninja innan kommer, jag tror ändå inte att man kan veta det säkert förrän man ser honom. Men eftersom vi nu är i Tjeckien innebär det att vi måste registrera hans namn senast 48 timmar efter hans födelse. Och jag är inte speciellt sugen på att ha den här diskussionen på sjukhuset när jag är utmattad efter förlossningen. Därav MÅSTE vi komma överens om ett "arbetsnamn" som vi båda är okej med, sen kan vi alltid ändra oss om det där "perfekta" namnet dyker upp eller om han helt enkelt visar sig vara en liten Gösta när han kommer ut. (Ja ja, Gösta är väl knappast någon risk att det blir, vem har väl hört talas om en ninja som heter Gösta?) Och nu har vi faktiskt lyckats komma överens. Men ni kan gott vara lite nyfikna att tag.

2 kommentarer:

pappa sa...

Okaj, då tror jag ni kommit överens om att han ska heta Vincent.
Men, bli inte förvånade om det nu blir en liten flicka istället. Eller har personal som sysslar med ultraljud aldrig haft fel?
I så fall föreslår jag Olga. :-)
Kram

Miranda sa...

Tyvärr inte :( Hade det bara varit jag som bestämde hade det utan att tveka blivit Vincent.
Och vad gäller fel på ultraljudet så finns det givetvis en minimal chans men då är det ju ofta för att UL varit lite otydligt, att barnet har legat konstigt så att det varit svårt att avgöra osv. Här har det ju aldrig (på de 5 UL jag gjort!)varit något tvekan, vi fick ju till och med UL bilder med hans lilla snopp och pung inzoomat (lite bisarrt ja). Så visst ska man vara förberedd men risken att det blir en tösabit känns inte särskilt stor...


Kramisar!