Google Website Translator Gadget

onsdag 11 maj 2011

Glassigt

Hallå där!
Ni tror förstås att jag inte har bloggat för att jag jobbar - men ack så fel ni har!
Jag var hos doktorn i morse och han friskförklarade mig från och med i morgon så eftersom jag inte får jobba idag så blev det i stället en ledig dag :) Jag var inom en sväng på jobbet och hälsade på och kindpussades lite. (Det är mycket kindpussande här.) Efter det åkte jag in till stan och köpte mig en bok som jag satte mig och läste på en uteservering i solen. När jag satt där och bara glassade med en kopp kaffe och min bok så fick jag plötsligt en insikt. Jag ska vara ledig en hel sommar! Alltså, jag ska förstås vara ledig mycket mer än så men ändå, EN HEL SOMMAR! Jag har inte haft riktig semester sen sommaren innan jag slutade på Autoliv. Vilket år slutade jag där? 2008? Ja, så var det. Alltså har jag inte haft en riktig semester sen 2007. Nu plötsligt ser jag fram emot att vara mammaledig 4 veckor innan förlossningen. Det blir ju min första semester på åratal! Det är ju galet stor skillnad på att vara hemma och dra för att man är sjuk eller vara hemma och glassa och må bra, varför har jag inte fattat det tidigare? Jag ska bara spendera dagarna med att ligga i parken, sitta på nåt mysigt café och glassa i solen och luncha med  vänner. Fasen, vad nice. Jag svävade ut lite nu, men i alla fall på tal om lunch så när jag suttit där på uteserveringen en stund så ringde Russell och frågade om jag var sugen på att luncha. Det var jag förstås så vi drog till ett mysigt litet italienskt ställe och käkade magnifik pasta i skuggan på deras bakgård. Det enda som saknades var min nya obsession, ett glas vitt. Men Fanta fick duga. Och nu är jag alltså hemma en liten sväng. Jag ska ta och vila en liten stund och senare ska jag träffa en kompis för en kaffe i solen. Oj oj, det är nästan varning för lattemamma snart. Tur jag ska jobba i morgon.

Kass bild tagen med mobilen men här satt vi i alla fall och relaxade, jag och min bok. Gött.

1 kommentar:

Sabrina sa...

Så jävla nice min panda :)
Där ser du.. du komemr njuta ihjäl dig av ledigheten och allt därpå :)
Pusss min älskling..,. jag sakanr dig !