Google Website Translator Gadget

torsdag 5 maj 2011

Helvetesnatt

God morgon alla glada! Hoppas att ni är friska och krya och har haft en bättre natt än vad jag hade. Igår trodde jag att det kanske var lite på bättringsvägen eftersom jag verkade ha mindre feber och inte hostade upp så mycket slem längre (yummi yummi ;). Det visade sig tyvärr bara vara en liten paus innan sjukdomen tog nya fasta tag. Inatt har jag haft hög feber och jag har svettats så lakanen var dyngsura och jag var tvungen att gå upp och byta. Toppat på detta har hostan fått ny kraft och är nu mer av karaktären rethosta så det bara fortsätter och fortsätter utan mista rast och ro. Stackars ninja måste vara minst lika trött som sin mamma, tänk att lika där inne och behöva lyssna på rethosta och försöka sova när hela din värld (det vill säga min mage) drar ihop sig i spasmer hela tider.
Jag har inte lämnat lägenheten sen i tisdags klockan 16 och heller inte ätit något ordentligt på ett par dagar (2 löskokta ägg kvalificeras inte direkt som middag, eller?) så jag hade verkligen tänkt försöka gå och handla idag men just nu känns det som ett omöjligt mission. Ska halvlägga mig en stund på soffan och dricka lite te med honung för att försöka dämpa hostan så kanske jag lyckas masa mig till affären lite senare.
Ta hand om er så länge, så tar jag hand om mig och ninja ;)
Puss & kram!

2 kommentarer:

Pappa sa...

Stackars min lilla gumma, och stackars Ninja som säkert undrar vad det är för Marathonlopp du utsätter honom för.
Krya på dig och kram.

Miranda sa...

Usch ja, det måste vara ett himla liv där inne just nu :(
Kramis!