Google Website Translator Gadget

måndag 13 juni 2011

Vilket skämt

*Fnissar som en gnu*
Om ni bara fick fundera ett par sekunder, hur mycket skulle ni då gissa att det kostar att anlita en flyttfirma för att transportera 20 kartonger från Bjärnum till Prag?
Jag kan inte sluta skratta för det är så sjuuuuuuukt orimliga pengar att jag inte vet var jag ska ta vägen, hahahaha!! Jag har fått en offert där de begär....Håll i er nu...... 31 300 kronor!!!! Fattar ni? För att köra 20 kartonger i 90 mil!!!  Helt jäkla sinnessjukt.
Jag kan inte bo kvar i den här lägenheten särskilt länge, dels på grund av storleken och dels på grund av priset. Därför skulle jag vilja flytta ner mina egna saker här antingen till hösten eller absolut senast till våren, så jag skickade offertförfrågningar till ett par olika internationella flyttfirmor. Ojojoj, det där kan jag ju lägga ner på studs, i stället får jag helt enkelt börja bearbeta bror eller pappa till att köra hit mina grejer med släp. Det är ju trots allt inte mer än 90 mil hit (om man kör den långa vägen genom Danmark). Får försöka tajma in det nån gång när de ändå ska komma och hälsa på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen syrran,
verkar onekligen som flyttfirman saltat räkningen både en o två ggr... 30 papp för o flytta 20 kartonger, tror nog vi ska kunna få ner dom till dig åtminstone liiiite billigare... Och som grädde på moset så kan vi ju få en titt på brorsonen/kusinen/lillninjan/halvskotten/halvskåningen/plutten Wallin... :)

Gick det bra hos ortopenden idag?

Kramis "lille"brorschan

Miranda sa...

Hello lillebroshan!!

Ja, jag tycker oxå att det skulle vara ett ypperligt tillfälle för La Familia Wallin att se den nya ninjamastern :)

Vad gäller ortopeden så.... tja du har säkert läst det redan.
Kram kram