Google Website Translator Gadget

lördag 4 juni 2011

Lilla Prag

Jag smälter bort i värmen!
Idag har jag och Russell varit och hämtat lite babyprylar. Vi stack härifrån redan 9.30 i morse för att kunna promenera dit innan den värsta värmen kom. På vägen dit träffade vi Mathieu och 2 av hans vänner som är här på weekend semester så vi tog en snabb kaffe med dem och traggade lite skit. Efter att vi hämtat grejerna var det lunchdags så vi bestämde oss för att gå till ett av mina favoritställen i Vinohrady, Kavarna Zanzibar. Väl där så upptäckte vi att där satt Jonathan, Eka, Chris och Katie så då blev det en riktig långlunch där med dem. När vi suttit en stund kom plötsligt Tamara och hennes kille förbi också. Är det inte märkligt vad världen är liten vissa dagar? Normalt sett springer jag väldigt sällan på folk jag känner här. Prag är ju väldigt stort och framför allt så är det väldigt utspritt, ställena man besöker är liksom inte begränsade till ett enda område. Typ i Malmö blir man ju inte förvånad om man springer på någon man känner på Lilla Torg, för Lilla Torg är det givna stället att gå. Något sånt uppenbart område finns inte alls här.

Nu ska jag fixa en bananshake för lite snabb energi och sen ska jag ta mig till JzP för lite parkhäng med Magda. Cau cau!

Inga kommentarer: