Google Website Translator Gadget

torsdag 9 juni 2011

I'm back!

Nu är vi hemma från doktorn. Fasen vad skönt det är att gå på sjukhuset i stället för hos han puckot. Även om det är lite längre att ta sig dit och tar längre tid i största allmänhet så är det ändå så gött för var gång jag går där i från så känner jag mig lugn, glad och lättad. I stället för uppstressad, irriterad och smått oroad.
Hur som haver, vi gjorde nytt CTG idag. Den här gången var jag varken uttorkad eller hade lågt blodsocker så därför gick det mycket snabbare. Ninjas hjärta var starkt som en oxes (fast en pytteliten mini-oxe) och jag hade mycket starkare och mer regelbundna sammandragningar nu (som inte känns). Mitt blodtryck var mycket lägre så allt mitt vilande och inte-jobbande har gjort nytta, mycket bra! Dessutom hade jag gått ner 1,3kg fast jag ätit som en häst och knappt rört mig den senaste tiden. Totalt har jag gått upp 9,2 sen jag fick reda på att jag var gravid men som sagt, man kan lägga på några kilo som jag säkert hade gått upp innan dess, jag har ju ingen våg. Men någonstans mellan 11-14 kg har jag nog gått upp totalt. Inte så illa ändå. Jag har alltid trott att jag skulle bli en riktig tjockis om jag blev gravid, jag är ju liksom ganska rund och mjuk i vanliga fall, haha!

Inga kommentarer: