Google Website Translator Gadget

onsdag 8 juni 2011

Egolistan

Egosaker jag ser fram emot att göra nån gång efter förlossningen:

  • Raka benen + bikinilinjen och faktiskt se vad man håller på med.
  • Kunna använda mer än ett par skor. Alltså skor i min vanliga storlek.
  • Sitta med benen i kors på en helt vanlig stol. Utan att fötterna sväller upp som ballonger.
  • Ta på mig strumpor och skor utan att stöna
  • Kunna gå upp för en 15 meter lång backe utan att bli andfådd
  • Plocka upp saker från golvet utan att behöva knäböja bredbent.
  • Ha på mig vanliga kläder
  • Dricka ett glas vitt om jag känner för det, mmmmmmmmmm!
  • Dra in magen när man ska försöka tränga sig emellan något
  • Äta camembert och brieost
  • Sova utan att vakna av värkande och domnande fingrar
  • Kunna vända mig i sängen utan att känna mig som en strandad blåval
  • Sova på magen!
  • Träna och röra på mig! Finns massor med mamma + baby träning här, mysigt :)
  • Njuta i stället för att plågas av sol och värme
  • Slippa kissa 52 ggr i timmen
  • Använda skärp
  • Äta jordgubbar utan att få halsbränna
  • Ha energi mer än 2 timmar i stöten
Oj vilken lång lista det blev. Och ändå hoppade jag över den mest självklara punkten.... Att mysa och gosa med en liten ninja så klart ♥♥

4 kommentarer:

Maminka sa...

Ja, du lilla blivande, det var en hel del! Men den där med strandade blåvalen var väl ändå att ta i, såååå stor är du inte. Kissa 52 ggr i timmen var åxå lite överdrivet..eller?
Nu är det snart dax för lille Ninja att komma ut och det ser vi alla fram emot, världens skönaste kille med svensk mamma, skotsk pappa och bor i tjeckien (Prag).
Megakramisar till er

Miranda sa...

Nej, så där gigantisk är jag ju inte men man är ju långt ifrån smidig. Och givetvis överdrev jag toabesöken oxå, faktum är att det är mycket bättre nu än vad det var runt vecka 30.
Jag tycker också att det är dags för honom att komma nu, det hade passat mig alldeles utmärkt :) Men han verkar vilja vänta en stund till tror jag.... Men håll tummarna!!
Kramelikramar

Moster Sabrina sa...

Denna listan verkar helt normal faktist... men vet du vad ? Så fort Ninja är kommen till världen kommer du glömma allt på den listan du längatade till... för att världens finaste pojke kommer och Moster Sabrina Längtar såååå!!! Efter bröllopet blir det nog en snabb visit i Prag på väg hem, så vi kan träffa er älsklingar :) Pusss!!!
Jag saknar dig min Panda, jag saknar dig sååå mkt :)

Miranda sa...

Ja det är så sant, alla de där sakerna kommer att bli fullständigt oviktiga :)
Hoppas sååå att du ska komma inom efter bröllopet, FRU STANISIC, hahaha <3 <3 <3
Det närmar sig verkligen nu, är du nervig??

Saknar dig massor, pussar & kramar <3