Google Website Translator Gadget

onsdag 22 juni 2011

Pysselverkstad

Sanslöst rastlös känner jag mig idag. Det är så klart bara för att jag vet att i morgon bitti är det dags för sjukhuset och sen är jag fast där i 5-6 dagar. Alltså måste allt vara fixat, allt måste vara perfekt!
Fast allt här hemma är redan fixat, nu går jag bara och dubbelkollar och trippelkollar allt, skitlöjligt faktiskt. Jag har börjat plocka fram lite grejer att packa i väskan men fastnar hela tiden när jag ska bestämma mig för vilka bebiskläder jag ska ta med. Allt är så fint och gulligt och sött och mysigt men så måste det så klart också vara praktiskt och lagom varmt, och hur ska jag kunna veta vad det är för väder när vi ska åka hem?! Haha, så jäkla hönsig jag är redan! Det är petitesser, I know, men just för tillfället är det viktigt i min lilla bubbla. Jag packar helt enkelt ett par olika ombyten, bebiskläder tar som tur är inte särskilt mycket plats.

Idag har jag förresten beställt en sjal! Jag har bestämt att ninja ska bli ett litet sjalbarn för jag tycker det är så fint att man kan använda den redan från dag 1 och det är så fint att man har bebisen så nära. Jag hade först tänkt att vi skulle köpa en bärsele, de är så klart också väldigt praktiska men man kan inte ha dem på så många olika sätt och de ger inte samma närhet. Så i slutändan bestämde jag mig för att sjal är mer praktiskt för spädisar, bärsele är bättre för lite äldre barn (även om det går att använda denna sjalen för barn ända upp till 18 kg!). Sjalen kan man även använda medan man ammar, ger både perfekt avlastning för ryggen plus att den skapar ett litet skydd runt bebisen så man slipper flasha brösten i tid och otid.
Den här sjalen beställde jag:

1) Cradle 2) Kangaroo 3) Ansikte mot ansikte 
4) HIP position 5) På baksidan 6) Sight

2 kommentarer:

Maminka sa...

ouhouh, det ser mysigare ut än bärsele....det måste jag få prova en liten stund när vi kommer ner.
Kramisar

Miranda sa...

Ja, klart att du ska! Supermysigt :)

Kramis!