Google Website Translator Gadget

torsdag 30 juni 2011

Härligt!!

Vi har haft en toppen natt! Viggo trivs uppenbarligen mycket bättre hemma än på sjukhuset. Tur det :)
Jag har fått sova säkert 6 timmar i natt, jag vaknade som en ny människa. Den stora skillnaden här hemma och sjukhuset är förstås att när han vaknar och vill äta måste jag inte först gå upp och väga honom (så han blir helt hysterisk och jättepigg) utan jag kan bara amma honom direkt så somnar han om efter en stund. Och då kan jag också somna om!

I övrigt kan jag berätta att mina stackars bröst känns ungefär som två sprängfyllda vatten ballonger fyllda med het mjölk. Inte helt skönt men det börjar bli lite bättre, förhoppningsvis har mjölkproduktionen stabiliserats om några dagar.

Jag ska försöka återkomma lite senare, lättare sagt än gjort dock. De stunder underverket sover vill jag antingen bara stirra fånigt och förundrat på honom eller så får jag passa på att själv sova, tvätta, plocka undan, äta något och allt det där andra som normalt sett är lätt som en plätt.

Adios!

Inga kommentarer: