Google Website Translator Gadget

torsdag 2 juni 2011

All about me. And ninja.

Jag vill inte gnälla men den här bloggen handlar ju om mig och är ju trots allt någon form utav publik dagbok, så jag vill dokumentera även den här gnälliga biten av min graviditet, haha..
Jag känner mig ändå rätt nöjd, jag klarade mig fram till typ vecka 35 utan att egentligen känna särskilt mycket alls mer än att magen växte. Nu känner jag mig dock väldigt gravid. Förutom mina svullna fossingar (jag veeeet, gud vilket tjat!!) så har jag de senaste dagarna varit både konstant hungrig och törstig. Normalt sett så är jag aldrig sådär småsugen mellan måltiderna men nu kommer jag på mig själv med att gå och kolla kylen och skafferiet hundra gånger om dagen. Dricka brukar jag också vara dålig på men jag dricker mer än 2 liter om dagen för tillfället. Jag gissar att kroppen börjar ladda energidepåerna inför förlossningen. Lite drygt är också att mina fingrar och handleder domnar och värker på natten. Det är väldigt vanligt att man får karpaltunnelsyndrom när man är gravid, den ökade mängden vätska i kroppen bildar helt enkelt ett tryck på nerverna ut i fingrarna. Jag gillar verkligen Vårdguidens tips för att lindra symptomen: "Försök sova med handlederna raka." Jo, men det ska jag göra, det är skitlätt att styra ju. Tack för tipset.

Ninja verkar dock trivas (för bra!!?) i sin lilla lya. I åtminstone de sista 6 veckorna har han legat med huvudet ner, ryggen längs min högra sida och sin lilla rumpa upp mot mina revben. Det märks att han inte längre har så mycket plats eftersom det inte lika ofta är tydliga sparkar utan mer ett konstant bökande. De sista 2 veckorna har jag också känt hur han borrar sitt huvud längre och längre ner i mitt bäcken vilket ger mindre behagliga ilningar i urinblåsan. Och så är det hickan förstås. Den där lilla ninjan har hicka minst 5 gånger om dagen. Mysigt.

Inga kommentarer: