Google Website Translator Gadget

onsdag 1 juni 2011

Baby brain

Jaha, där ser man. Då har väl även jag drabbats av den ökända graviditetsförvirringen, eller baby brain som det kallas på utrikiska. Tydligen var det inte idag jag skulle vara på sjukhuset utan i morgon! Bra jobbat. Men men, nu fick vi alla fall klart med registreringen samt min patientbricka och sånt så det var inte ett helt fruktlöst besök. Dessutom var det en enorm lättnad för mig att allt verkade supersmidigt, alla pratade bra engelska och var supertrevliga (fast jag var en hel dag fel på det) så nu kan jag nog sova lite inatt, blev ju inte mycket av den varan natten till idag. De sa egentligen till oss att vi definitivt borde ha nån som kan tjeckiska med på första besöket men Iva fick ställa in för hon hade själv fått tid hos en läkare och jag hann inte få tag på någon annan med så kort varsel. Därför åkte vi dit idag utan nån tjeckisk talande och det nojade jag mig för en del i natt när jag inte kunde sova. Men som sagt, det fungerade superbt, så sköööööönt!

Utöver att åka på onödiga sjukhusbesök har jag varit en sväng på jobbet och hälsat på, sen var jag och köpte garn och stickor. Jag går ju i pension om ett par veckor så jag tyckte att det kunde vara passande. Herregud vad jag börjar bli gammal. Hur som helst så jag har jag hittat ett mönster på en superfin åkpåse till vagnen så den ska jag försöka sticka nu när jag har en massa tid. Det är också en bra grej jag kan sysselsätta mig med på sjukhuset om jag skulle bli less på att ligga där. (Här blir man ju inte utkickad 2 minuter efter förlossningen utan man måste ligga kvar där och våndas i några dagar innan man får åka hem.)

Nu ska jag försöka sticka lite, wish me luck :)

2 kommentarer:

Maminka sa...

Lycka till tjejen, hoppas den blir bra! Du får skicka en bild när den är färdig.
Kramisar

Miranda sa...

Tack, det kan behövas med tanke på hur längesen det var jag stickade :)

Kramisar!