Google Website Translator Gadget

tisdag 14 juni 2011

BBQ

Igår kväll var vi hemma hos Ryan och Louise och grillade på deras grymma takterass. De bor en kort promenad från mig och har en gigantisk etagelägenhet på 6:e våningen. I den här feta etagelägenheten har de också en takterass på ca 30 kvm och en sjukt vacker utsikt över Prags takåsar. Gravidglömsk som jag är så glömde jag förstås att ta med kameran men jag lovar att ta lite kort på fredag när jag ska dit.

I alla fall, vi käkade en massa god mat och drack äppeljuice. Eller det var bara jag och barnen som drack äppeljuice. De andra var vuxna och fick dricka VITT VIN och öl. *muttrar och surar*
Dessutom rökte de cigaretter efter maten och för första gången på riktigt länge så blev jag nästan lite avundsjuk på det, det såg ju så gott ut att sitta med ett immigt glas vitt och en cigarett medans solen gick ner över taken i min favoritstad. Suck.

Ryan hade grillat kött så att det skulle räckt till ungefär 23 personer trots att vi bara var 4 vuxna och 2 barn. Ett tag trodde jag dock att han skulle klara av att äta upp kött för 18 personer helt själv för shit pommes frites vad den mannen lassade in i munnen!!! Ska alltså tillägga att det här är en helt normalbygd kille i min ålder men han åt som 350 kilos snubbe!! Jag fick det förklarat att det är för att han från Irland.
Ja, alltså fråga inte mig hur det förklarar något för jag har ingen aning, men det var i alla fall förklaringen vi fick.

Louise hade samlat ihop en massa baby prylar så vi var som packåsnor när vi skulle gå därifrån. Det var babyskydd till bilen, andningslarm, steriliserare, elektrisk bröstpump, fryspåsar för bröstmjölk, en hoppgunga, en gosig babaywrap.... Tja, helt enkelt en massa prylar. Hon försökte dessutom ge oss en oanvänd vagn men det har vi ju redan. Synd att vi inte visste det tidigare. Sjukt snällt av dem att pracka på oss alla grejer i alla fall.

Jaha. Nu ska jag ge mig ner på stan och köpa lite garn.
Take it easy så hörs vi senare.

Inga kommentarer: