Google Website Translator Gadget

torsdag 16 juni 2011

Ta det coolt

Alla frågar hela tiden om jag inte är nervös, men vad är det jag ska vara nervös för? Man kan ju inte oroa sig över något som ligger helt utanför ens kontroll, då blir man ju helt knäpp! Vare sig om det gäller en spontan förlossning eller ett kejsarsnitt så finns det ingenting jag kan ändra på för ut måste ju bebisen förr eller senare. Och likaväl som jag inte kan föda barn på något annat sätt än vad naturen har tänkt sig det, så kan jag heller inte utföra ett snitt på något annat sätt än vad sjukvården har tänkt sig det. Alltså ligger det utanför min kontroll på vilket sätt det än blir. Så nej, jag är inte nervös, orolig, rädd eller nåt sånt. Visst, jag hade gärna avstått från att ha en skalpell i min kropp fler gånger, för det är verkligen inget kroppen är skapad för och det är inte utan att jag ser tillbaka på ryggoperationen som en aning traumatiskt. MEN jag har fullt förtroende för att läkarna vet precis vad de sysslar med och jag är en miljon procent säker på att det inte är smärta i närheten av ryggingreppet - och framför allt så får jag världens finaste belöning när jag vaknar efter detta ingreppet <3

Ja, nu längtar jag verkligen efter att få det här överstökat så att jag får se den lilla krabaten. Och precis som både brorsan och pappa har nämnt - det kanske till och med visar sig att det inte är en liten pojke utan en liten flicka! Fast personlig tror jag mer på att det är en pingvinunge i så fall.

2 kommentarer:

Maminka sa...

En helt underbar pingvin som för mig alltid kommer heta NINJA oavsett kön.

Miranda sa...

Haha jaaa, det där kommer bli svårt att ändra på... Redan från början så har jag medvetet skrivit ninja med litet n för att det inte skulle bli ett namn utan ett begrepp.... Men nu är det ändå så djupt inrotat att jag nog kommer att kalla min pingvinunge det även när ett riktigt namn har registrerats :)