Google Website Translator Gadget

måndag 7 mars 2011

Wijkend

Hej sköna måndag!
Här har vi haft strålande solsken och runt 10 grader varmt i ganska många dagar nu och de har lovat att det bara ska bli varmare. Underbart!
Hoppas ni haft en skön helg precis som jag. I lördags var jag på Zoo från 10.30-17, jag kan gå hur många timmar som helst där! Fast jag blir definitivt tröttare numera, kände mig som en gammal tant på slutet av dagen när jag var tvungen att ta en kort sittpaus var tjugonde minut :) Efter Zoo var jag och en kompis, Magda, först på bio och sen var vi ute och käkade. Klockan 22 var jag dock fullständigt slut och tog metron hem. Sen sov jag från klockan 23 till klockan 10 dagen efter. 11 timmar alltså. Trots de 11 timmarna somnade jag vid 22 igår kväll och sov till 8 i morse. Helt galet hur mycket jag kan sova nu, fast som tur är så är det bara på kvällarna jag är trött så jag kan inte påstå att det stör mig så hemskt mycket.
Idag har jag varit på (sjukhuset) Podoli för att personligen lämna över ett brev till direktören för gynekologiska avdelningen, för att be dem att göra ett undantag och registrera mig. Det är i princip klart redan men allting här är väldigt fomellt och för att det ska bli rätt i den officiella processen behöver de detta brevet där jag förklarar min situation och varför de borde registrera mig. Fast man ska förstås inte ropa hej förrän man är över bäcken...
Ikväll är det dax för tjeckiska, går kurs 1,5h var måndag och onsdag nu, känns som att det är på tiden.
Adios for now!!

Inga kommentarer: