Google Website Translator Gadget

tisdag 1 mars 2011

Mars!

Nu är vintern över! Det har jag bestämt för nu är det Mars. Skönt.

Just nu drömmer jag galet mycket (dock inte så mycket mardrömmar längre), oftast minns jag inte så mycket av dem men från imorse minns jag. Jag drömde att jag skulle gå på prinsessan Victorias bröllop (för jag är ju verkligen skitintresserad av kungafamiljen....) och mamma och pappa vad där och även en engelsk kille här i från jobbet, Luke. Jag var klädd i jeans, vit skjorta och knallröda lackskor. Vi hade fått veta att bröllopet skulle vara runt ca klockan 10 på morgonen och när vi stövlade in 10.20 så var det precis någon som höll tal och det blev helt tyst när vi kom in, och alla stirrade förstås. Då gjorde jag vad vem som helst skulle gjort i det läget, jag började helt enkelt duka borden. Först förrättsbestick, sedan vanliga bestick följt av en assiett på var plats, och på dem öste jag förstås upp sallad med händerna. Salladen var bara isbergssallad och jalapeños som förstås passar alldeles utmärkt på prinsessans bröllopsmiddag. Sen minns jag inte så mycket mer. 





Det lilla livet i min mage är helt extremt aktivt just nu, han sparkar som en liten ninja. Tror han kommer att bli kampsportsmästare. Eller kanska bara fotbollsproffs. Igår när jag precis slumrat till kickade han så att jag vaknade av ett ryck. Fast jag tycker om det, framför allt eftersom det är i princip är det enda tecknet på att han överhuvudtaget finns där inne. Det och att vissa byxor är lite tighta i midjan. Fast jag klagar verkligen inte, jag vet att det inte kommer vara så här enkelt hela tiden.
Nu är han knappt 30 cm lång och väger strax över 0,5 kg. Har ni några förslag på annorlunda och fina pojknamn (som fungerar bra på svenska, engelska och tjeckiska....) så skriv i kommentarsfältet. Alla förslag mottages tacksamt!
Kram kram, cau!

Inga kommentarer: