Google Website Translator Gadget

söndag 13 mars 2011

Sjukling

Hej på er!
Hur mår ni idag?

Jag mår typ såhär:

 


 



Blääääääääääää.....

Näsan rinner och ögonen rinner och bihålorna gör ont och... Ja, ni fattar

Tyck synd om mig, please.

 


 


Igår var det 17 grader varmt och jag tvingade mig själv att vara ute en stund. I övrigt var det bara sängen igår (och idag också för den delen). Jag tycker väldigt mycket om pingviner så igår när jag frågade Russell om tips på nån film jag kunde ladda ner och halvsova till så föreslog han "The march of the penguins" (som är en dokumentärfilm). Jag tyckte det lät som ett kanonförslag och gjorde genast det. Han glömde dock ta med i beräkningen att den kanske inte är mest lämplig om man råkar vara gravid och lite extra känslig. En bit in i filmen så får man se hur en av pingvinerna tappar sitt ägg så att det går sönder... Fruktansvärt sorgligt, jag var tvungen att gråta en skvätt och stänga av filmen, haha. Ska försöka se klart den idag men nu har jag hört att några av ungarna fryser ihjäl när de väl kläckts och jag vet inte om jag pallar se det just nu. Jag vet, det är sjukt löjligt men jag kan inte hjälpa det :(

 


 


Russells föräldrar hade, förutom bebispengar, också med sig en resväska smockfull med babykläder (varav det mesta var helt nytt med lappar och förpackningar och allt kvar) från Russells äldre bror bland annat.

 


 


Följande fanns i väskan:

3 st Tjocka, gosiga, fodrade huvtröjor 0-3 mån

2 st Fodrade overaller 0-3 mån

12 par byxor 0-3 mån

19 st Långärmade sparkdräkter/pyjamaser 0-3 mån

10 st Långärmade T-shirts

9 st Kortärmade sparkdräkte 0-3 mån

20 st Kortärmade bodies 0-3 mån

4 st Tunna mössor för nyfödd

6 st Kortärmade T-shirts 0-3 mån

1 st Åkpåse

12 st Kortärmade bodies 3-6 mån

9 st Långärmade T-shirts 3-6 mån

7 par byxor 3-6 mån

2 st Tjocka fodrade huvtröjor 3-6 månader

1 st Tunn jacka 3-6 mån

8 st nya tvättlappar

5 par strumpor

1 par mini lovikavantar

24 st nya haklappar

+ lite annat "udda"

+ ett litet babygym

 


 


Med andra ord.... Det får plats galet mycket babykläder i en resväska!

Inga kommentarer: