Google Website Translator Gadget

torsdag 24 mars 2011

Doktor Mardröm!!!

I morse var jag hos doktorn. Eller rättare sagt vi, för Russell var också med. Allting såg utmärkt ut som vanligt, vi gjorde ett "litet" ultraljud (det görs varje läkarbesök här för att kolla tillväxten och hjärtat) och Ninja är nu ca 33 cm lång och väger ca 860 gram. Alltså något mindre än genomsnittet men ganska väntat med tanke på att hans mamma inte heller är någon gigant ;) Jag vet att jag nämnt det tidigare men jag måste ändå säga att min doktor.... Herregud vad jag ogillar den mannen. Om det inte vore för graviditeten (och det är rätt bekvämt att stanna för att han vet allt om den) så hade jag bytt i ett nafs! Men nu ska jag försöka härda ut tills efter ninja är född, då byter jag till någon lite närmare Zizkov. Dessutom fattar han ju inte halv sju på engelska. Han höll på att ge både mig och Russell en hjärtattack under ultraljudet idag.... Han höll på och geggade runt på magen och stannade och visade hit och dit och helt plötsligt stannade han upp och tittade och zoomade.. Och så sa han:
"Ooohh, you see? You see??"
Och vi tittade men fattade liksom inte vad han menade (för kom inte och säg att det är glasklart vad man egentligen tittar på under ett ultraljud, det är ju bara en massa svart-grå-vita fläckar överallt) och då säger han:
"Don't you see? You have boys! Boys!! Look, there is boys!"
Jag och Russell bara tittade förtvivlat på varandra och i min hjärna började tankarna direkt mala att fan helvetes jävla skit, jag orkar inte en chock till... Jag har precis vant mig vid tanken på att bli mamma och faktiskt se fram emot det men två på en gång?!! Hur fan ska det här gå till, gaaaaahhh!! Självklart säger jag inte allt detta utan säger till doktorn:
"I'm sorry but are you really saying that there are BOYS or is there a BOY?"
Då börjar doktorn skratta:
"Höhöhöhö, oooh I'm sorry my english is bad, I mean boy, höhöhö".
Inte ett jävla dugg kul. Funderade faktiskt på att strypa honom med sladden till UL apparaten men hindrade mig själv i sista sekunden. Vad han ville att vi skulle titta på var alltså den lilla snoppen och pungen som han hade zoomat in men ärligt, hur ska man se skillnad på de grå-vit-svarta fläckarna och alla de andra grå-vit-svarta fläckarna?!! Suck.
Anyway, nästa besök blir efter att jag är tillbaka från Sverige, den 18:e, och då är det dax för "stort" ultraljud. Min Sverige resa hade han förstås också anmärkningar på, för han är så jäkla gammalmodig och bakåtsträvande och tycker att kvinnors uppgift är att stanna hemma med 8 ungar och stå vid spisen hela dagarna, ut och flyga ska de minsann inte (blä avsky avsky!!!!). Han säger att det är ju inte bra att flyga under graviditeten vilket är jävligt märkligt när det gjort tusentals undersökningar på det och det inte finns några som helst belägg för att enstaka flygningar under graviditeten medför risker. Och ärligt, jag har haft en fullständigt komplikationsfri graviditet, med 13½ vecka kvar till beräknad födelse, och flygbolagen låter dig flyga tills 2 veckor före BF eller till och med ännu senare om graviditeten varit komplikationsfri enligt läkare. Men tydligen har de allihop fel. Grrrrrr.



Här är en bild som Russell tog medan doktorn undersökte mig. Jag vet att det är lite skrämmande, jag har glömt raka benen.

Inga kommentarer: