Google Website Translator Gadget

måndag 28 mars 2011

Good morniiiiing

Idag har jag bestämt mig för att inte sura över min dator utan försöka se det positivt. Batteriet började ju ändå bli lite halvdåligt, haha. Jag har inga jättekrav på dator mer än att den ska vara liten, lätt, bra batteritid och snabb att surfa på, så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra. Jag kan få en ny mini PC här för typ 2000 SEK, dock blir det ju med tjeckiskt tangentbord och det suger.. Eller så köper jag en begagnad i Sverige för typ samma pris. Vi får se. Jag har en stund på mig att fundera nu.
En bra grej är i alla fall att det verkar som att jag kan få tillgång till lägenheten redan fredag eller åtminstone helgen :) Det är inte hundra ännu men ser riktigt bra ut. Får försöka packa allt imorgon kväll eftersom jag har tjeckiskalektioner både måndag och onsdag  och sen måste jag försöka hitta någon med bil som kan hjälpa mig på torsdag. Inte särskilt många i Prag som har bil (eller ens körkort för den delen) eftersom det inte inte finns någonstans att parkera den och kollektivtrafiken här är helt briljant. Annars får vi helt enkelt ta mina lådor på spårvagnen, haha...

Inga kommentarer: