Google Website Translator Gadget

söndag 27 mars 2011

En liten snabb uppdatering...

Chip chip och valkommen till hajk.
Har lanat Evas dator for en snabb uppdatering.
Som jag berattat blev ju vara datorer stulna i fredags sa igar hade vi polisen har pa besok i sex harliga timmar. Ni skulle verkligen sett, det var varsta CSI har! Vid tio pa morgonen kom det tre polisman och vi fick redogora for hur vi upptackt det och tider och allt annat sant lull lull, en vanlig anmalan helt enkelt. Som i och for sig tog typ tva timmar. Darefter kom det fyra kriminaltekniker med gigantiska kameror for att dokumentera och sma penslar och dammvippor for att leta fingeravtryck. Pa ytterdorren, som ju var last, oskadd och helt intakt nar jag kom hem, borstade de pa sitt fingeravtryckspulver och da kunde man se exakt hur de hade fifflat upperkant och nederkant. Var ytterdorr ar ju av den antika tvadelade modellen dar en del fixeras i golv och tak och den andra gar att lasa. De har alltsa haft nagot fiffigt varktyg som de fort in och sedan bara oppnat hasparna i golv och tak, sedan har de kunnat promenera in och ut som de ville for att sist lamna en last dorr. Smidigt. Nar de hade lekt med det i tva timmar fick vi folja med ner pa polissstationen och lamna vara fingeravtryck och sedan satt vi och vantade nastan tva timmar till medan de sammanstallde rapporten som vi fick signera. Hur som helst, hyresvarden, det vill saga hon som ager lagenheten vi hyr, berattade att forsakringen tacker bara typ brand, oversvamning, laviner (for det ar ju valdigt vanligt i centrala Prag) och liknande, inte inbrott. For min del kvittar det egentligen, jag kopte min dator begagnad av en kompis och har inget kvitto eller liknande sa jag hade inte fatt nagra pengar anda. Bittert. Och jag kan inte lata bli att tanka VARFOR HANDE INTE DETTA EN VECKA SENARE NAR JAG FLYTTAT?? Egoistiskt jag vet, men det skiter jag i. Nu maste jag skaffa mig ny dator pa nagot satt, jag anvander ju den till allt! Halla kontakten med familj och vanner i Sverige via email, Skype och chat, for att lasa svenska nyheter och se svenska TV program, for att underhalla mig som andra anvander en TV, det vill saga for att titta pa film och liknande. For att uppdatera min blogg. Allt helt enkelt. Bajs.
Efter de sex spannande timmarna med polisen akte jag en svang till IKEA for att kopa ett par flyttlador och trosta mig med att ata svenska kottbullar med graddsas och lingon, samt kopa med mig mig lite gott fran svenskshoppen. Sa i morse nar jag hade celebert besok av min amerikanska van, DJ:n Jonathan Adams, sa blev det aven svensk frukost med Zoegas kaffe, Leksands knacke, Hallakaka och brannvinsost. Mums!
Ha en skon sondag, jag ska ta mig i kragen och packa lite.
Puss o kraaam!

Inga kommentarer: