Google Website Translator Gadget

fredag 25 mars 2011

Shopping

När jag kommer hem från Sverige och har flyttat in i den nya lägenheten så är det dax att shoppa en massa nödvändiga prylar som typ barnvagn, spjälsäng, skötbord och allt det andra lite större som inte är någon poäng att köpa före flytten.
Bebiskläder har vi dock i mängder så det ska bara kompletteras med lite smått när jag och mamma är i Ullared. 
Men det är förstås svårt att inte vilja köpa varenda litet sött klädesplagg man ser... Igår följde jag med en kompis som ska bli pappa (ev. redan idag för han messade att de var på sjukhuset nu, tjoho :) till Mothercare, en engelsk affär med massa barnkläder och barnprylar och då kunde jag inte låta bli att köpa den här söta bodyn för 100CZK (typ 40 SEK).

Sen givetvis ska det också handlas sängkläder, nappflaskor, nappar, åkpåse, sovpåse, termometer, badbalja, bröstpump, barnolja, bärsele, babysitter, nagelsax, snuttefilt, gosedjur, tvättservetter, amningsinlägg... Herregud ja, man kan ju fortsätta i all evighet! Jag tycker någon borde sälja färdiga babypaket med alla de där småprylarna i ett set. Hmm, vilken affärsidé....

Inga kommentarer: