Google Website Translator Gadget

fredag 25 mars 2011

Våga fråga

Det är ju inte särskilt många som vågar fråga en kvinna om hon är gravid vilket är fullt förståeligt, man vill ju inte ha en en rak höger om man råkar ha fel. Av den anledningen så ställer folk också urkorkade frågor, bara för att vara på den säkra sidan. Ett exempel på det var igår morse när jag kom till jobbet och jag stod i köket med en tysk kille som jag jobbar med, Edi. Ni vet det uttrycket i ögonen som ett rådjur har sekunderna innan det träffar kofångaren och studsar upp över huven och vidare över taket på bilen? Samma vettskrämda uttryck hade Edi när han nickade kort mot min mage och frågade: "Eeeh... And so, how did this happen?" I min värld så finns det ju bara ett svar på en sådan dum fråga så jag lade handen på hans axel och bad honom sätta sig ner på en stol. Sen började jag helt enkelt förklara: "Okey, so have you ever heard this about the birds and the bees? It's very simple, the man puts his peni...." Ja, ni vet. Ärligt talat. En så jäkla tröttsam fråga. Det måste väl finnas smidigare sätt att fråga, eller?

Inga kommentarer: