Google Website Translator Gadget

tisdag 29 mars 2011

Tandborstmysteriet

God morgon mina nära, kära och alla de andra läsare som enligt statistiken har hittat hit till min blogg - välkomna :)
Just nu är vi ju fyra stycken som bor tillsammans, jag, Russell från Skottland, Valere från Frankrike och Eva från Tjeckien. Att bo tillsammans med andra har hela tiden varit en tillfällig lösning för mig, ett bra sätt att lära känna folk och att bestämma mig för i vilket område jag vill bo. Jag tycker i det stora hela att det har fungerat väldigt bra, bortsett från några petitesser. T.ex att den tjeckiska tjejen är minst sagt... ehh....annorlunda? Hon har hela tiden varit väldigt spciellt men i höstas var hon två månader i Japan och jobbade på bondgårdar och liknande... Och när hon kom tillbaka var hon ännu flummigare än tidigare. Det är exempelvis mycket prat om att när hon har svårt att bestämma sig så låter hon änglarna bestämma, och det tycker hon självklart att alla andra också borde göra. Missförstå mig inte nu, hon är inte alls troende så det där med änglarna är inte religiöst. En annan skum sak är att hon är rädd för microvågsugnar. Hon säger att om man micrar en kopp mjölk så kan man se hur mjölken rör sig av microvågorna i minst fem minuter efter att man tagit ut den och den fortsätter göra det i din kropp när du dricker den också. Hon knaprar också en massa hälsokostpiller, pulver, brygder, teer, konstiga hopkok och alger och varje dag är det någon ny ritual. Ni förstår ju att hennes flummighet kan vara väldigt underhållande. En sak som dock inte är lika underhållande är att hon även tar lite småsaker här och där. Jag menar inte tar som att hon stjäl direkt, utan det är mer typ 2 tomater här, en burk jordnötssmör där, lite bröd här och lite glass där. Inget som någon egentligen orkat bry sig jättemycket om, det handlar ju inte om pengar utan snarare om att man kommer hem från jobbet och förväntar sig att man kan ta en macka med jordnötssmör men upptäcker att det mystiskt nog inte finns längre. Irriterande men ganska harmlöst.
Inte nu i lördags men helgen innan så försvann plötsligt min tandborste vilket jag tyckte var rätt märkligt. Samma dag som den försvann åkte Valere till Frankrike väldigt tidigt så efter att funderat lite på det så kom jag fram till att Valere sannolikt tagit fel tandborste när han halvsovande packade ihop sina prylar. På eftermiddagen när jag och Russell satt och traggade i köket så pratade vi om det här och Russell sa på skoj att det är säkert var hon som tagit den! Hur som helst, jag köpte en ny tandborste och tänkte inte mer på det. Sen i fredags hade vi ju inbrottet i lägenheten, våra datorer försvann och när väl ilskan släppt så satt jag, Russell och Valere och snackade och skojade om det, typ att det var Eva som iscensatt hela inbrottet, hennes dator var ju den enda som de lämnade kvar. Självklart var det bara ett skämt. På kvällen när jag skulle gå på toaletten var det upptaget i det badrum som jag brukar använda. (Vi har två stycken, ett med dusch som jag och  killarna brukar använda och ett med badkar som Eva brukar använda, hon är den enda som badar i sin egen skit, haha.) Hur som helst så använde jag hennes badrum. På badkarskanten i hennes badrum ser jag min begagnade, använda tandborste. Först tänker jag att det nog inte är så illa, att hon har använt den till att regöra något... Men sen ser jag att precis bredvid den står tandkrämen. Ärligt, är det inte lite smått psycho att sno någons begagnade tandborste? Och inte säga ett ljud om det? Jag är verkligen glad att jag flyttar, hon börjar spåra ur en aning. Tänkte först ta upp det med henne men sen bestämde jag mig för att nej, jag skiter i det. Om 2 dagar är det inte mitt problem längre. Men nu kan man ju inte låta bli att undra lite över datorerna...


Inga kommentarer: