Google Website Translator Gadget

onsdag 27 april 2011

Tre sorters kakor

Sju sorters kakor vore förstås det enda rätta men eftersom jag är rebell nöjde jag mig med att baka tre sorters kakor idag. Det blev kolasnittar med ingefära, sega havrekakor och kärleksmums. Så nu tror jag att jag har stillat mitt bakbegär åtminstone för stunden. Det är ju inte direkt så att jag brukar mumsa kakor så nu har jag fyllt frysen så det räcker lääääänge.

Förresten, en helt annan grej jag funderade över: När är man egentligen höggravid? Jag googlade på det men hittade bara skitlöjliga svar som typ "jag är i tolfte veckan och känner mig höggravid så det det är man väl när man känner sig det". Jag förstår ju givetvis tanken att "det är man när man känner sig det" men det måste väl finnas någon form av riktlinje?

För övrigt mår jag och ninja utmärkt. Har haft en massa sammandragningar idag men det beror väl på att jag har sysslat och pysslat en massa; bakat, hängt tvätt, dammsugit osv. Har hittills inte känt det minsta av varken foglossning eller förvärkar och det är ju lyckosamt.

Inga kommentarer: