Google Website Translator Gadget

söndag 24 april 2011

Segerns sötma

Idag frågade en av mina vänner när förlossningen är planerad till. Jag tyckte förstås att det var hysteriskt roligt att han sa planerad i stället för beräknad (om än inte i närheten av hur roligt det är med Kalle Anka spindlar på jeansen), som att jag bara kunde bestämma mig för en dag när jag var ledig och planera in en liten förlossning då. Som de flesta är bekanta med så är förlossningen beräknad till 26 juni men jag har fått för mig att det blir den 5 juli. Ingen aning om varför just 5 juli, det bara känns så. Och nu när jag skrivit det i bloggen  så har jag det i tryck, tänk alltså vilken seger det kommer bli för mig om han kommer den 5 juli. Eller ja, segern blir väl förstås att han föds. Jag bryr  nog inte så mycket om vilket datum det blir då. Hmm, perspektiv....

Inga kommentarer: