Google Website Translator Gadget

onsdag 20 april 2011

Påskigt

Sorry sorry för extremt dålig uppdatering idag men det har kommit något mellan hela tiden.
Nu är jag i alla fall precis hemkommen, skönt. Efter jobbet promenerade jag till en vintage butik som ligger några gator ifrån mig. Den ägs av en riktigt trevlig (och väldigt excentrisk) amerikansk snubbe som bott här de senaste 20 åren. Idag diskuterade vi tjeckisk barnafödsel och mödravård och han berättade att för 6 år sen när han och hans flickvän, som är från England, väntade sin son så var de och besökte en massa sjukhus i England men det slutade med att de åkte tillbaka hit och födde på tjeckiskt sjukhus i stället för att sjukvården här var så otroligt mycket bättre. Vårt samtal började egentligen med att han frågade hur långt det är kvar innan jag ska föda och ett kort ögonblick var jag duktigt sugen på att säga att jag är inte gravid. Ni vet, bara för att se hur han skulle reagera. Fast sen kom jag på att jag verkligen gillar den butiken, och honom oxå, så jag ville inte riskera att han skulle bli obekväm. Idag frågade han dessutom om jag var amerikan. Det måste ju vara ett ganska gott betyg på min engelska, när till och med amerikanerna tror att engelska är mitt modersmål.


Köpte lite rosor i påskiga färger idag, 29 Kc (typ 12 kronor). 
Ganska överkomligt tycker jag :)

Inga kommentarer: