Google Website Translator Gadget

måndag 18 april 2011

Älsklingsdoktorn

Hej hopp!

Nu har vi varit hos min älskling-favorit-mys-doktor igen. Ultraljudet såg alldeles kanon ut, ninja väger 1,6 kilo nu! Och jag hade gått upp 4 (!!!!!) kilo så det är verkligen inte inbillning att jag växer så det knakar nu.
Hur som helst, jag försökte prata med min doktor angående mammaledighet. Jag vill jobba MINST till 29 maj. Han vill att jag ska sluta jobba någon gång mellan 1-15 maj. Och eftersom han inte fattar halv sju av vad jag säger när vi diskuterar detta (selektiv hörsel kallas det) så måste jag nu alltså ha någon av mina tjeckisk talande vänner till att ringa och prata med honom för att se om går att lösa. Alltså, jag vet att mödravården i Tjeckien är helt utmärkt och att de till och med har europas lägsta siffror för plötslig spädbarnsdöd, men herregud vad trött man blir när de behandlar graviditet som någon sorts sjukdom som kräver stillhet och allra helst sängliggande. Jag får panik bara jag tänker på att gå hemma och dra i 6 veckor! Eller kanske ännu längre, det är ju inte direkt osannolikt att man går nån vecka över tiden. Vad ska jag hitta på då? Äta praliner och titta på eftermiddagssåpor? Underbart. Det lockar mig verkligen skitmycket...

1 kommentar:

Sabrina sa...

Men så härligt med en sån doktor... haha synd om dig att han inte förstår dig! Haha.. puss hjärtat :)