Google Website Translator Gadget

tisdag 12 april 2011

Long time no see

Hej bloggen!

Nu är jag hemma i mitt underbart gröna och varma Prag igen! Det var helt fantastiskt att få träffa familj och vänner, fast trots det så är det skönt att komma hem. Det första som slog mig var hur klanderfritt och smidigt det fungerade med kollektivtrafiken här, märkligt att det ALLTID krånglar i Sverige.
Jag brukar inte direkt tycka att det är så jobbigt att säga hej då när jag åker, mest för att Prag ju faktiskt är så pass nära att det inte är så svårt att ta sig hem om man skulle drabbas av grav hemlängtan... men denna gången var det riktigt jobbigt. Mycket för att det inte är så lätt att jag kan åka när jag vill just nu men allra mest för att jag verkligen vill vara nära mamma, pappa, bror med familj, Sabrina, Tisch och alla andra vänner. Att vara gravid är en så stor grej och samtidigt som jag känner mig starkare än någonsin så känner jag mig också oförklarligt sårbar. Faktiskt ännu mer efter den här Sverige visiten. Jag tror att det är för att jag vet att nästa gång jag träffar alla så är allting helt annorlunda. Jag kommer att vara mamma. Till en liten ninja <3. Och alla ni andra kommer också att vara annorlunda. Mamma kommer att vara mormor. Pappa kommer att vara morfar. Brorsan kommer att vara morbror. Fina Emelie och busfröna Hannes & Elliot kommer att vara kusiner. Och så kommer förstås Sabrina och Tisch vara mostrar ;)

1 kommentar:

tish sa...

åhhh vad jag har längtat efter att du ska uppdatera bloggen!!! har kollat ofta å nu äntligen kom där ett inlägg =)

Hoppas allt e bra med dig gumman och att du haft det trevligt in sweden och haft en trevlig resa hem! var jätteroligt att träffa dig =) hoppas verkligen att vi ses snart igen!

Hihi ska bli spännande att träffa Ninja me! åhh vad kul!

Ta nu hand om dig så ses vi snart!
Förresten hur var det i Ullared? haha vill me dit snart!

Pusss på daj!
<3 <3