Google Website Translator Gadget

söndag 17 juli 2011

Strasnice

Jag glömde ju berätta om hur lägenheterna i fredags var. Den ena låg alldeles för långt i från Metron och/eller spårvagn så även om den verkade toppen så blir det för krångligt. Den andra ligger två spårvagnsstopp från Magda & Jiri, spårvagnsstoppet är bara typ 50 meter från lägenheten och ca 10 minuters promenad från Metron. Lägenheten är helt sprillans ny, tillbyggd på vindsvåningen i ett tidigare 4 våningshus. Den är alltså så ny att ingen har bott där ännu och de har inte ens satt in köket för det får den blivande hyresgästen själv välja. Hyran är densamma som jag betalar här (galet!!) och lägenheten består av hall, badrum med tvättmaskin, separat toalett, ett stort öppet rum som är vardagsrum och kök samt två lika stora sovrum. Helt underbar lägenhet och jag kan säga att jag blev förälskad direkt. Dock har den en del nackdelar.... Ingen balkong, det kan jag kanske leva utan men.... hade varit trevligt. Hissen går bara till fjärde våningen - inte ett jätteproblem, från baksidan kan man gå in via källaren och där finns förråd där man kan lämna vagnen. Jag har också för mig att där var dåligt med garderober, minns inte riktigt. Men vi ska kolla på den igen i morgon kväll så jag får vara mer uppmärksam då. 
Killen som hyr ut den kräver dock två månadshyror i deposition men förhoppningsvis ska vi kunna lösa det på nåt sätt (om vi tar den). Jag får tillbaka en månadshyra deposition för denna lägenheten och Russells föräldrar bidrar med hälften av den resterande depositionen, sen så får vi se hur vi löser den andra hälften. Som sagt, om vi tar den. Riktigt najs är den i alla fall.

2 kommentarer:

Maminka sa...

Då fixar vi den andra hälften! Håller tummarna!
Kramisar

Miranda sa...

Det är supersnällt av er!! <3
Underlättar helt klart...

Massor med kramar från oss alla!