Google Website Translator Gadget

tisdag 13 september 2011

Morgonstund har guld i mund

God morgon!

Morgonen är den bästa stunden på hela dagen, då får jag vakna av det ligger en liten bebis som jollrar bredvid mig, och han spricker upp i det största leende och skrattet så fort han ser att jag är vaken. Underbart! Sen ligger vi där och tjattrar en stund tills vi tröttnat på det, då går vi upp och Viggo dricker kaffe och jag dricker mjölk. Eller hur det nu var.

Viggo sover inte riktigt lika länge på morgonen längre, jag orkar aldrig "lura" honom till att sova den där sista stunden. I gengäld så vaknar han bara en gång per natt så jag har inget att emot att gå upp lite tidigare. Hans sovrutiner är väldigt etablerade och han avviker sällan från dem nu. På kvällen äter han vid 20 och somnar runt klockan 21. Sen sover han fram till cirka 4 (plus/minus en timme) och han äter en skvätt sen somnar om till klockan 7, då han vaknar på världens bästa humör. Alltid. Tänk vad härligt att alltid vakna så där strålande.

Inga kommentarer: