Google Website Translator Gadget

fredag 16 september 2011

Jobbig natt

Ja, det har varit en ganska jobbig natt. Inte på grund av Viggo, han har sovit som en liten gris, utan på grund av min tandvärk toppad av den vanliga värken i skulderbladen. Men nu har jag i alla fall tagit mig i kragen och letat upp en engelsktalande tandläkare som dessutom accepterar den statliga sjukförsäkringen. Just därför att den statliga sjukförsäkringen här faktiskt täcker hela kostnaden för årliga kontroller så har jag lovat mig själv att jag ska övervinna min tandläkarskräck och bli en duktig tandläkarkund som går på sina kontroller. Jag vill absolut inte överföra min rädsla till Viggo så jag får ju se till att föregå med gott exempel.

Idag ska jag och Viggo åka till Nový Smíchov's shoppingcenter. Viggo sa att han gärna vill leta upp en liten present till sin pappa som fyller år på måndag.

Inga kommentarer: