Google Website Translator Gadget

måndag 26 september 2011

Löpning

Detta är andra veckan på mitt löpprogram som ska ta mig från noll till att kunna springa 5 km i ett sträck/ca 30 minuter löpning i ett sträck. Totalt är det 36 pass på 12 veckor så i kväll blir mitt pass nummer 4 av 36.

Från början tänkte jag att jag inte skulle skriva om det här i bloggen men sen kom jag på att det är mycket bättre att göra det, då kan ni ju skälla på mig om jag inte sköter mig :)

Än så länge är det lätt som en plätt men jag gissar att nästa vecka kommer det börja kännas trögt. Jag har förvarnat Russell också, så att han kan tvinga ut mig om jag börjar hitta på ursäkter, haha!

2 kommentarer:

Pappa sa...

Min egen erfarenhet av att bygga upp kondisen (snart 100 år sedan) är att dom tre första löprundorna är segast. Mycket gående. Sen från fjärde, femte betydligt lättare. Kolla att du kan springa längre varje gång utan att behöva stanna upp eller gå. Fr o m tionde märker du att du kommer in i andra andningen. Då är det bara att jogga på. Skön känsla.
Kuta på
Kram

Miranda sa...

Det är precis så det här programmet är uppbyggt, kul att höra att dina erfarenheter av den metoden är bra :) Om du vill tjuvkika på programmet kan du se det här: http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km
Kram!