Google Website Translator Gadget

måndag 19 september 2011

Lite duktig

Jag var precis ute och joggade en runda. Jo, det är sant. Jag skojar inte alls.

Jag har alltid varit avundsjuk på människor som är joggare. Ni vet, de där som "sticker ut och springer en runda för att rensa tankarna". Det låter ju så jäkla skönt. Och billigt. Och smidigt, kräver ingen planering alls och man kan göra det precis överallt, när som helst. 

Så nu har jag bestämt mig för att ge det en seriös chans. Jag har letat upp ett program som tar en från nybörjare med noll kondition till att kunna springa 5 km eller 30 minuter i ett sträck. Programmet löper (haha) på totalt 12 veckor förutsatt att man springer 3 ggr i veckan. 

Vad tror ni, kan man bli en joggare? Det kan ni fundera lite på. Jag, däremot, ska försöka samla mod till att besöka tandläkaren klockan 17......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för program? jag vill också börja jogga :-) har aaaaaldrig gjort det innan.

Miranda sa...

Jag följer detta programmet:
http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km
Där finns en massa andra vettiga program också, och man kan börja lite längre in i programmet om man har lite grundkondis. Jag brukar dock alltid gå ut för hårt och tröttna på grund av det, så jag försöker hålla mig till att följa hela programmet även om det känns "för lätt" nu i början :)