Google Website Translator Gadget

onsdag 17 augusti 2011

Om 5 dagar...

... kommer Viggos mormor och morfar! Vi längtar supermycket!! Viggo traggar om det hela tiden nu.
Viggo - Mamma när kommer mormor och morfar?
Jag - På måndag.
Viggo - När är det måndag?
Jag - Om 5 dagar.
Viggo - Hur lång tid är 5 dagar?
Jag - Ungefär 120 timmar.
Viggo -  Men mamma, hur lång tid är 120 timmar då?
.......

Ja så där håller det på dagarna i ända. Det är ju inte så lätt att föra en dialog med någon som inte har tidsuppfattning. Eller kan prata.

På lördag ska jag för första gången försöka spendera ett par timmar utan Viggo. Jag både ser fram emot det och fasar för det på samma gång... Men det ska faktiskt bli roligt, jag, Magda och Hana ska ha en lite Cocktail brunch på eftermiddagen. Först hade jag tänkt att vi skulle gå ut på kvällen men sen insåg jag att jag inte känner mig riktigt redo för det. Så man kan kalla det här för en liten kompromiss med mig själv.

3 kommentarer:

Maminka sa...

Härligt att veta att ni båda längtar så...för det gör vi också!!!
Massvis med kramisar

Jocke sa...

Jag tycker det är fuskigt för det betyder att jag får vänta ännu längre med att träffa det lilla yrvädret... Buhu :(

Kramisar från oss alla

Miranda sa...

Jaaaaaa men broooooor, när kommer ni då??? :( :(
Norwegian har toppenpris om ni bokar nu, 249:- enkel resa!!
Massor med kramar till hela familjen <3