Google Website Translator Gadget

tisdag 16 augusti 2011

Hej hopp

Idag tycker jag att vi kör lite tisdag, vad säger ni om det?

Igår kväll var jag och Viggo på middag hos Iwona & Enzo och jag fick prata lite svenska! Peter, killen-som-anställde-mig-och-som-jag-aldrig-tidigare-träffat-eftersom-han-försvann-innan-jag-börjat-jobba, han var där. Väldigt trevlig kille men oj, vad det var krångligt att prata svenska! Vi halkade hela tiden tillbaka på engelskan. Det är skillnad när man pratar med familj och vänner hemifrån för med dem har man alltid pratat svenska - då faller det sig naturligt. Men här, där jag aldrig pratar svenska, känns det helt krystat när jag möter en ny människa och ska utbyta några ord på svenska. Bisarrt.

Well well. Vet ni vad? Idag ska vi hämta nycklarna till nya plejset. Ska bli så jäkla najs.  Oj, vad mycket slangord det blev där. Men ni fattar säkert ändå.

Okej  nu måste jag dricka en balja kaffe. Hörs sen. Ta det chill. Haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt det där, det var samma för mig när jag bodde i Spanien i 6 månader.
Har du också blivit kaffeberoende efter the motherhood? du kanske alltid varit det..? Jag har iaf helt plötsligt börjat dricka mängder med kaffe, har egentligen aldrig i mitt liv druckit det innan, nu känns det helt fantastiskt gott och mysigt. Man har väl gått och blivit vuxen eller nåt :-P

Miranda sa...

Mja, jag har nog alltid varit lite av en kaffemoster... Men det känns onekligen lite som att man "gått och blivit vuxen" helt plötsligt... Det trodde jag aldrig, haha :)