Google Website Translator Gadget

fredag 5 augusti 2011

Hur tänker de?

Jag har funderat lite på det här med barnkläder. Det är uppenbart (och vetenskapligt bevisat) att starka färger och kontraster är stimulerande för barns utveckling. Trots det är 99% av alla bebiskläder i trista, mesiga pastellfärger. Skittråkigt. Om jag bara tar en titt på alla Viggos pyjamasar (typ 20 stycken...) så är där en som är randig i starka färger medan ALLA de andra är antingen svagt mönstrade ljusblå eller vita. Jag vägrar att köpa de där mesiga färgerna, jag vill ha en färgglad bebis! 
Håller ni inte med om att det är märkligt?
Jag har i alla fall hittat en webshop där de bara säljer en massa fina, färgglada och häftigt mönstrade barnkläder. Nu behöver i princip inte Viggo några kläder de här närmaste månaderna men till vintern när det är dags att fylla på med lite varmare kläder, då ska jag minsann se till att hitta riktigt "glada" kläder till honom. Så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med!! SPeciellt konstigt eftersom barn inte ens kan uppfatta pasteller, utan mer skarpa färger och kontraster. Speciellt pojkkläderna är extremt grå och tråkiga. Så vi handalr mycket på flickavdelningen och på Polarn och Pyret som inte riktigt har några avdelningar.

Miranda sa...

Ja, skumt är det. Som tur är verkar det lite bli bättre urval när de passerat 6 månaders gränsen så vi får väl stå ut till dess :)

Anonym sa...

hehe. Ja min unge lär väl ha de kläderna redan vid tre månader om han ska fortsätta i den här takten. Haha!

Miranda sa...

Haha, men det är ju superbra, han växer och frodas :)