Google Website Translator Gadget

onsdag 3 augusti 2011

Jag är kär

Har ni tänkt på att från det ögonblicket man får barn så är det som att allting nollställs, hela ens liv. Man kan inte ångra någonting man gjort i sitt liv, man kan inte önska att man gjort saker annorlunda. För hur det än är så är det alla mina val, alla mina misstag och alla mina snedsteg som har lett fram till att det i mina armar ligger en gosig liten bebis som tittar på mig med stora, nyfikna ögon och pratar med mig på sitt alldeles eget fantastiska bebisspråk. Ibland skiner det där runda lilla ansiktet upp i ett alldeles strålande stort, tandlöst leende och då bubblar det i hela kroppen och det känns som att jag är kär, fast gånger tusen miljarder! Eller egentligen ännu mer men det finns liksom inte riktigt några ord som beskriver hur det känns. Men häftigt är det.

Inga kommentarer: