Google Website Translator Gadget

tisdag 18 oktober 2011

Oj då!!

Hoppsan oj då, jag glömde visst bort att blogga idag! Här var lite internet strul i morse och sen tvärglömde jag att blogga.

Jag och Viggo har mest chillat idag. Han fyller ju alldeles strax fyra månader så jag har börjat förbereda en massa finfin hemmalagad barnmat till honom. Morotspuré, katrinplommonpuré, äpple-päron-kanel puré, butternut squash puré och broccoli-potatispuré. Han fick smaka lite morotspuré idag och han älskade det. Igår fick han smaka lite av min banan och han blev helt galen i det också. Härligt att han inte är kräsen med maten!

I morgon fortsätter vi att kocka barnmat (och fryser så klart i istärningsformar så att det är lätt att plocka fram lagom smakisar till den lilla hungervargen) och sen tror jag det blir lite bakning på det. Men nu är det natti natti!

2 kommentarer:

Maminka sa...

Hej mamsegumsan!
Oj, vad duktig du är! Det är inte alla bebisar förunnat att få hemlagad god puré. Den lille grodan blir stor och stark på kuppen.
Massor med kramisar till er alla

Miranda sa...

Ja, min lilla grodunge kanske blir en stor och stark padda! Fast en sockersöt padda i så fall :)

Kraaaamisar!