Google Website Translator Gadget

torsdag 27 oktober 2011

Ny barnvagn

Hello!
Idag har jag och Viggo varit och shoppat i Nový Smíchov med min högsta chef, Salina. Ni kanske kommer ihåg att mina söta kollegor hade lagt ihop över 8000 Kc för en present till Viggo? Det var det vi shoppade för idag. Vi köpte en ny barnvagn. (Nej, inte för att däcket är kass på den andra.) Vi behöver nämligen ha en som är lätt och smidig när vi ska flyga och sånt, så nu blev det en Chicco Multiway. Dessutom köpte vi en gosig fusák att ha i vagnen. Nu insåg jag just att jag börjar slänga mig med tjeckiska ord i stället för svenska, haha! Men ärligt, jag vet inte vad fusák heter på svenska. Åkpåse kanske? Låter troligt, så vi säger att det är en åkpåse. Tjock, varm och gosig för kalla vintrar. Fusákyn var nästan lika dyr som hela vagnen. Men det är viktigt att det finaste jag har håller sig varm i vinternatten :)

Nu ska jag faktiskt ta på mig en Mimmi Pigg kostym och gå på Halloween party. Planen var inte alls att gå som Mimmi, utan som Snövit, men eftersom klantarslena hade tappat bort min order så fick jag så snällt ta vad som fanns. Suck. Ja ja, ingen idé att hänga läpp över det.

1 kommentar:

Maminka sa...

Godmorgon mamsegumsan,

vi får nog alla här hemma börja med lektioner i tjeckiska så vi förstår vad du skriver, haha!
Jag bara måste få se dig som Mimmi.....skicka några kort!
Kramisar