Google Website Translator Gadget

torsdag 9 februari 2012

Rena värmeböljan

Idag är det riktigt varmt ute, bara -7 grader. Och så snöar det. Hoppas att det blir lite vettig snö nu så att Viggo kan få testa sin pulka till helgen.

På tal om något helt annat så tycker jag ju att det är väldigt roligt att laga mat, en liten hobby jag ärvt från min ömma moder (tack mamma!). Tyvärr tycker jag att det är skittråkigt att skriva recept så här brukar jag inte dela med mig av mina kulinariska upplevelser, men eftersom jag inte har något vettigt att skriva om idag så ska jag bjuda er på en smarrig pastasås som jag brukar laga när jag har bråttom och/eller har brist på fantasi.

Ca 400g kycklingfilé
En påse färsk babyspenat
1 stooor klyfta vitlök
Ett litet gäng hackade soltorkade tomater, kanske 6-7 stycken (Hemmagjorda är kraftigare i smaken så testa att göra det!)
2,5 dl grädde av önskad fetthalt (men ingen jäkla minigrädde för det smakar blä)

Strimla kycklingen och fräs så att den får fin färg. Under tiden klipper du av ett hörn på påsen med babyspenaten och slänger in i micron på full effekt i 2 minuter. Låt svalna i påsen innan du kramar ur all överflödig vätska. När kyckling är brynt slänger du ner den hackade vitlöksklyftan och fräser en kort stund till. Sen häller du på grädden och kastar i de hackade tomaterna och spenaten. Salta, peppra och låt  småkoka i ett par minuter så att det krämar till sig. Voila! Servera med pasta, smaklig måltid.

I eftermiddag kommer det lite bilder på världens sötaste gosse, jag vet att det är det ni vill ha egentligen :)

Inga kommentarer: