Google Website Translator Gadget

onsdag 1 februari 2012

Jesle

Idag har jag hittat ett privat jesle, alltså typ dagis/förskola, som ligger bara några gator från mitt jobb. Nära både för mig och Russell och priset var rätt vettigt, 12120:- månaden. De tar emot barn löpande så man behöver inte känna någon jättepanik för att ansöka till ett visst datum. Jag har bett Magda att följa med mig dit och titta under nästa vecka, spännande!
Någon större lycka med statligt dagis har vi inte (ännu i alla fall). Man kan bara ansöka till de dagis som finns i den stadsdelen man är registrerad och det är ju rätt störigt. Framför allt med tanke på att Prag 5 är till ytan ganksa stort, och merparten av det ligger på helt fel håll i förhållande till både hem och jobb.

I övrigt inte mycket nytt. Over and out.

2 kommentarer:

Maminka sa...

Hej mamsegumsan!
Vi vet precis hur jobbigt det kan vara att behöva tänka på sånt när barn/en är så små! Hoppas att det är ett jesle som ni båda tycker är bra för Viggogossen.
Fina bilder på morgonbus!
Massor med kramisar

Miranda sa...

Usch ja, det är inte helt simpelt :(

Massor med kramar