Google Website Translator Gadget

tisdag 14 februari 2012

Hormoner

Är det någon som vet om man kan bli känsligare för hormonpreparat efter graviditet? Jag tog ju p-spruta i många år och upplevde aldrig det som ett problem trots att det har väldigt hög hormondos. Här i Tjeckien är de dock helt anti p-spruta. Båda de gynekologer jag har varit hos har rynkat på näsan så fort jag nämnt Depo-provera. När jag var där för två veckor sen så var jag i alla fall envis och sa att jag absoluuuut skulle ha den! Så det fick jag. Och sen dess har jag känt mig extremt trött och låg, nästan till och med lite nere. Tråkigt. Det är liksom liksom lite svårt att ångra sig när den verkar i 3 månader. Men efter det får det bli något annat. Egentligen är det ganska sjukt att hålla på att laborera med att tillföra en massa hormoner i kroppen, håller ni inte med?

Inga kommentarer: