Google Website Translator Gadget

tisdag 11 september 2012

Lite ditt o lite datt

Vet ni vad? Nu har jag varit sjuk i tre jädra veckor, är inte det riktigt sjukt? Märkligaste sjukdomen någonsin också. Började med öronen, sen halsen och utslag över hela överkroppen följt av värkande lungor och hård hosta. Viggos doktor trodde att han eventuellt hade en mild form av RS virus när han var sjuk, och nu när jag läste om det så visar det sig att på vuxna brukar det ge sån här diffus men långvarig sjukdomsbild, så kanske är det vad vi alla tre har dragits med? Hur som helst, idag är första dagen det känns som att det har vänt, att snart blir jag kanske till och med frisk igen. Men jag är så fruktansvärt trött att jag vill bara sova, sova, sova. Men det går ju inte.

Idag var Viggo på dagis igen. Jag var först med honom i cirka 45 minuter och sen gick jag iväg och var borta typ 1,5 timme.... Och när jag kom tillbaka så grät han :( Jättejobbigt. Fast han slutade direkt när jag lyfte upp honom, och så lutade han sitt huvud på min axel och somnade på studs. Han är på dagis mellan klockan 9-12, vilket är en riktigt dålig tid för honom. Normalt sover han 2 timmar emellan 10.30-12.30. Jag ska kolla med dagis om vi inte kan komma nån gång på eftermiddagen i stället, så Viggo kan sova innan vi går dit.

Allt detta prat om att sova, åååååh vad jag önskar att jag fick sova ett par dygn nu.

Inga kommentarer: