Google Website Translator Gadget

onsdag 22 augusti 2012

Tröööööött

Aaaah, jag är så trött att jag skulle kunna somna stående. På riktigt alltså. Trollungen är sjuk, feber och snuva, så han har inte sovit ordentligt de sista nätterna. Igår kväll vaknade han precis när jag äntligen lagt huvudet på kudden och hunnit blunda i cirka två nanosekunder, och så var han uppe i flera timmar. Alldeles brännhet och jätteledsen. Vid 1.30 lyckades jag få honom att somna igen, och jag somnade på soffan i hans rum. Sen upp igen vid 4.30. Min stackars lilla "bebis", inget kul alls.
Nåja, trots detta har jag lyckats vara en duktig hemmafru och bakat frallor och tvättat hela morgonen. Klapp, klapp på mitt lilla huvud.

Skottland var kanon (så klart) och till och med solen hedrade oss med sin närvaro denna gången. Edinburgh Military Tattoo var otroligt mäktigt, längtar redan till Viggo är gammal nog att följa med! Och lördagens fest var också otroligt lyckad, även då var vädergudarna med oss. Vi satt utomhus och hade det trevligt långt efter att det hade mörknat.

Jag bjuder på ett litet axplock av bilder och sen ska jag krypa ner i ett iskallt bad (och försöka låta bli att somna). Börjar nästan tröttna på värmen och längta efter hösten. 37 grader var det när vi klev av flygplanet i måndags. Nu är det faktiskt bara 31, så man ska ju inte klaga.

To be or not to be?

Framtida fotbollsproffset. Förutsatt att han kopplar att man inte ska använda händerna.




Edinburgh Military Tattoo. Inte lätt att ta bra bilder.



Kusiner!











Kusinmys i soffan! Så himla kul att se dem leka tillsammans. Det är bara 8 månader mellan Viggo och Eilidh så de har mycket skoj med varandra. Nästa gång blir de tre som busar, det är ju även 8 månader mellan Viggo och Hamish. Full rulle kommer det bli!






2 kommentarer:

maminka sa...

Ja e så avundsjuk, ja e så avundsjuk! Jag hade också velat se Tattoo live någon gång! Det är verkligen en mäktig upplevelse.
Härligt att vädret var lite bättre denna gången.
Massor med kramisar till er

Miranda sa...

Jaaaa, nästa gången tittar på Tattoo allihop tillsammans:))

Massor med kramar!!