Google Website Translator Gadget

onsdag 29 augusti 2012

Diet

Viggo är fortfarande inte bra i lilla magen, så igår var vi hos doktorn. Han tog lite prover som vi får svar på på fredag. Han gissade dock att det var någon bakteriell infektion så Viggo fick utskrivet probiotika och någon magmedicin. Dessutom tyckte farbror doktorn att han skulle gå på strikt diet fram till fredag - endast bananer, morötter och ris. Stackars Viggo.
I morse kokade jag i alla fall ris och morötter och mixade med banan. Döm om min förvåning när Viggo mumsade i sig det med långt större aptit än han haft på hela sista veckan!

Allting är klart med nya lägenheten nu, det enda vi väntar på är att få ett exakt datum för inflyttning. Kontraktet säger 1 Oktober, men det är en måndag (och för övrigt samma dag som jag återgår till jobbet) så vi hoppas att vi ska kunna få tillgång till den redan på fredagen eller lördagen innan.

Förresten blir detta första gången vi firar jul i Prag! Mamma och pappa kommer hit i stället för att vi åker till Sverige, ska bli väldigt mysigt. Spännande också. Första julen i Prag, tjoho!

Nu får ni ursäkta mig för jag måste gå och pussa på en liten busunge som just vaknade!

Inga kommentarer: